1 November 2012

saat kerinduan itu menyelimuti diri ini..


Assalammualaikum♥
Ana mutaasif jiddan alaikum wa kunna .
Aku mnta maaf sebab selama 3 tahun kita semua kenal mustahil ada hati yang tak terguris olehku dan mustahil jika kamu tak pernah marah atas perbuatan kasarku . Aku mnta maaf ya sahabat-sahabat.. Jari kadang-kala terhiris..inikan pula hati..
♥ Kemaafan adalah hadiah terindah untuk diberi..agar kita lebih memahami dan saling mengerti..♥
Ukhuwah itu indah apabila kita bertemu dan berpisah kerana Allah.
Semoga Allah meredhai ukhuwah ini .

"Kerana sebuah ukhuwah,air mata sering menitis kerananya.. Ukhuwah... ukhuwah itu terlalu bererti buatku YA ALLAH...... Rahmatilah dan redhailah ukhuwah kami..."

~>Asif kalau ada yang aku lupa tag..
—ᘠ♥ღ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥ღ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥♥ᘡ━━
"Allah s.w.t sentiasa merancang sesuatu yang indah, walaupun ia terlalu pahit dan perit untuk kita telan.
Tetapi ingatlah, DIA ada dengan kita, kuatkanlah hati walaupun kita tidak sekuat biasa, lupakanlah perkara itu secara perlahan2 dan mohon pada DIA, kerana DIA
Maha Berkuasa dalam setiap apa yang kita lalui."..♥♥
.♥..InsyaAllah..♥.
—ᘠ♥ღ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥ღ♥ᘡ━━ᘠღᘡ━━ᘠ♥♥ᘡ—


 :') Mood kerinduan terhadap sahabat-sahabat terutama yang sudah lama tidak bertemu semakin menebal.

kenangan lama terusik, mengulang-ulang lagu kenangan bersama, menyelak-nyelak cebisan memori yang tersimpan...

Syahdunya perasaan...
Amatlah indah pada setiap kali perpisahan dengan sahabat,
kita ucapkan Uhibbukafillah/Uhibbukifillah(Aku cintakan engkau kerana Allah).
Sementara masih ada peluang...
Nak ucapkan...Aishiteru, Wo ai ni, Tekiyero, Sarang he yo, Ana Uhibbuki fillah!!!
Moga saling mencintai kerana Allah..
Sedang bibir menguntum senyuman..

Entah mengapa tiba-tiba tangan ini terkapai gambar-gambar kenangan bersama sahabat-sahabatku..

Aku tertawa sendiri melihat wajah sahabat-sahabatku beraksi dihadapan kamera..
Alhamdulillah mereka masih mengikut syariat Islam biarpun dunia berkembang dibawah arus teknologi..
Aku terus membelek album itu sehelai demi sehelai..
Terbayang perjalanan waktu sebuah kisah masa lalu..
Warna baju kunig kehijau-hijauan serta kain berwarna hitam pasti aka
n aku rindui..

Baju yang sangat istimewa bagiku.. 
Sampai dilembaran terakhir.. Aku terus menutup album itu..
Senyuman pun kian membeku..
Aku cuba mengawal rasa itu namun.. jatuh juga airmata itu..
Aku cuba untuk menerima suatu hakikat..
Sebuah hakikat yang mesti diterima oleh setiap insan..
Setelah 3 tahun bersama , hari ini aku harus menerima bahwa aku BUKAN LAGI PELAJAR AN-NUR..
Allahurabbi :’( 
*sentiasa bersangka baik pada Allah.. Teruskanlah langkahmu mencari keredhaan Allah .Itu yang paling penting..*
~Saat-saat akhir ni seperti tiada lagi pelukan ukhuwah.. Mungkin hanya aku yang rasa rindu itu..~

Ungkapan di atas adalah ucapan-ucapan rinduku kepada sahabat-sahabatku yang ku luahkan melalui sebuah laman sosial.. 
Dimana ada pertemuan disitulah ada perpisahan. Tapi jika ukhuwah yang dilandasi dengan cinta dan kasih sayang kerana Allah pasti tidak akan ada ungkapan PERPISAHAN.. Sebuah ukhuwah yang dibina atas dasar cinta kepada Rabbi pasti tidak akan ada noktahnya..
Selama 3 tahun kami berjuang bersama-sama .. 
Telah banyak duri yang kami pijak bersama..
Telah banyak pahit yang kita telan bersama..
Namun 3 tahun itu aku rasakan masih kurang masa untukku bertaaruf dengan kalian..

Aku masih hairan dengan diriku sendiri.. Mengapa aku saja yang rasa rindu itu.. Aku masih butuhkan belaian ukhuwah dari kalian..



Ya Allah ! Engkaulah sebaik-baik perancang. Aku redha atas segalanya.. Semoga engkau sentiasa merahmati sahabat-sahabatku...

♥Alhamdulillah selama 3 tahun bersama An-Nuur semua perkara yang ingin ku lakukan bersama mereka telah aku lakukan kecuali
Tapi aku bersyukur kerana impian itu hampir terlaksana biarpun ia terlaksana pada saat-saat akhir dan bukan semua hati yang dapat memenuhi impianku itu.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan